Acum nu mai e un secret pentru nimeni: care sunt cele mai nepoluante mașini din Europa

de: Mădălina Bahrim
01 03. 2021

A fost publicat un raport de specialitate care analizează emisiile de carbon pentru 25 de automobile vândute în Europa. Raportul este întocmit de Green NCAP, un program de testare a automobilelor susținut de EuroNCAP.

Green NCAP este o inițiativă independentă care promovează dezvoltarea mașinilor care sunt curate, eficiente din punct de vedere energetic și nu dăunează mediului. Acesta își propune să îmbunătățească calitatea aerului pe care îl respirăm, să maximizeze utilizarea resurselor utilizate pentru transportul de călători și să reducă încălzirea globală.

Cel mai înalt standard este atribuit unei mașini care maximizează reducerea propriilor poluanți și gaze cu efect de seră și, în același timp, funcționează la un consum minim de combustibili fosili și / sau la o eficiență energetică maximizată în condiții reale.

Modelele PHEV – incluse pentru prima data in testari

În testarea din acest an, au fost incluse în premieră modelele PHEV, automobile hibrid cu încărcare. Este vorba despre rei automobile cu propulsie hibridă, benzină – electric, care pot fi încărcate la priză și pot rula pe distanțe mici exclusiv electric, dar și VW ID.3, singură mașină complet electrică inclusă în testări.

Tehnologia PHEV este în prezent foarte favorizată de producătorii care doresc să își reducă amprenta de carbon și să respecte noile legislații privind emisiile. Comercializat ca oferind „cel mai bun din ambele lumi” – curățarea alimentată de baterie atunci când este nevoie cu rază de acțiune a unei mașini cu motor de combustie – Testele Green NCAP au relevat că, chiar și atunci când sunt încărcate optim, nu toate PHEV-urile sunt la fel, transmit autorii studiului.

Kia Niro, Mitsubishi Outlander și Toyota Prius, Hyundai NEXO, cu hidrogen, dar și electrica VW ID.3 și alte mașini cu motorizări clasice, cu combustie, sunt printre mașinile testate de Green NCAP.

Singura mașină complet electrică testatăVW ID.3, a primit 5 stele pentru emisii, un punctaj logic, date fiind emisiile zero.

Hyundai Nexo, o mașină cu pilă de combustibil cu hidrogen, a obținut 5 stele, deoarece s-a dovedit a fi la fel de curată că un vehicul electric cu baterie și aproape la fel de eficientă din punct de vedere energetic. Folosind o celulă de combustibil pentru a transformă hidrogenul în energie electrică, NEXO emite doar apă la țeava de eșapament și oferă o autonomie de neegalat de orice vehicul electric pur disponibil, împreună cu reumplerea la fel de rapidă și ușoară ca o mașină convențională.

Rezultatele a trei – Kia Niro, Mitsubishi Outlander și Toyota Prius – arată că nu toți hibrizii plug-în oferă aceleași beneficii pentru mediu. Hyundai NEXO – un vehicul cu pilă de combustibil cu hidrogen.

Toyota impresionează cel mai mult cu un rating de 4 stele, care depășește toate mașinile, cu excepția purului, cu celule electrice și cu hidrogen.

Kia Niro urmează îndeaproape cu 3 ½ stele, dar Mitsubishi Outlander atins doar 2 stele, mai puțin decât unele dintre cele mai recente modele pe benzină conforme cu Euro 6 sau autoturisme diesel.

Alte masini cu un scor foarte bun

De asemenea, scoruri bune au mai primit (peste 3 stele) Toyota Yaris 1.5 hibrid, VW Golf 1.5 TSI și Audi A3 cu același motor, Citreon C3, cu 1.2 Puretech, Seat Leon 2.0 TDI și Skoda Fabia TSI. Acesta din urmă este o altă palmă dată autorităților de reglementare și arată că nu întotdeauna un motor de mic litraj este și nepoluant: nota 6 la noxe, 6,5 la eficiența energetică și 5 la emisii CO2.

„Aceste rezultate arată că un autovehicul mare, greu, cu o autonomie electrică limitată nu va oferi niciun beneficiu în fața unui vehicul convențional”, se mai arată în explicațiile Green NCAP, cu referire la cel de-al treilea vehciul PHEV testat, Mitsubihi Outlander, care a scos note foarte slabe, care au plasat mașina pe locul 21 din 25, cu doar 2 stele.

La polul opus, cu rezultate foarte slabe regăsim: Hyundai Tucson (1½ stea), Land Rover Discovery Sport (1½ stea) sau Volvo XC60 (2 stele).